harmony-odds.dk Forum Indeks harmony-odds.dk
Det frie og uafhængige spilleforum
 
 FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Debat om konkurrencen 2020
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Næste
 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    harmony-odds.dk Forum Indeks -> Konkurrencer
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Færingen
Extrembruger


Indmeldt: 11. sep 2003
Indlæg: 9800
Geografisk sted: Færøerne

IndlægSkrevet: Man maj 17, 2021 16:21    Emne: Besvar, med citat

Om jeg ved slutningen af en måned ligger nummer 4 og min eneste chance for at vinde konkurrencen er at spille på odds 20, så gør man nok "selvfølgelig" et forsøg.
Og rammer jeg odds 25, så vil jeg kalde det rent held og nærmest lotteri.

Synes det er mega surt for dem der poster spil de rent faktisk måske spiller i virkeligheden

Jeg vil sige at alt mellem odds 1,10 og 5,00 er velovervejede spil, mens odds 25,00 er noget man smider ud i desperat forsøg.

Vi har lige nu et minum odds, og jeg synes vi skal også have et max. odds - Jeg vil foreslå grænsen går fra 1,3-5,0 Idea
_________________
vh. Færingen (Tips13 million drømmer for 50kr U-3-6-50)
https://www.tipsbladet.dk/spil
http://www.dagbladet.no/oddstips
http://www.transfermarkt.com
https://youtu.be/vDe2ExLI5iA (SpilNuJoke)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12046
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Ons maj 19, 2021 15:00    Emne: Besvar, med citat

Færingen skrev:
...
Synes det er mega surt for dem der poster spil de rent faktisk måske spiller i virkeligheden


Ja, og jeg har oplevet at blive overhalet flere gange sidst på måneden, hvor jeg valgte at tie stille.

Færingen skrev:

Og rammer jeg odds 25, så vil jeg kalde det rent held og nærmest lotteri.
...
Jeg vil sige at alt mellem odds 1,10 og 5,00 er velovervejede spil, mens odds 25,00 er noget man smider ud i desperat forsøg.


Der kan også godt ligge analysearbejde bag et odds på 25, hvor en bruger f.eks. har opdaget, at et hold spiller som nat og dag fra halvleg til halvleg.

Nu er det sådan, at jeg har anlagt en pragmatisk holdning, fordi jeg over mange år har set, at langt de fleste brugere på harmony-lobell/harmony-odds reelt er hobbyspillere, uanset om de selv anser sig som seriøse. Derfor ligger hobbysynet til grund for min beslutning for nu, og at jeg derfor ikke vil ændre regelsættet yderligere.

Det eneste jeg vil gøre nu, er at appellere til folks sunde fornuft. Jeg opsummerer:

1. Jeg har ved stikprøve påvist, at TBP på HT/FT væddemål falder til omkring 85%. Så er det attraktive væddemål?
2. Jeg har ved stikprøve påvist, at TBP på europæisk handicap væddemål falder til 90-91%
3. Hvis folk vil have både begrundede og tidligt postede spil i forum, så må de også selv bidrage.
4. Hvis folk vil have klare og gennemarbejdede indlæg, så må de også selv lave sådanne.

Når alt dette så er skrevet, så er det også set, at Cilka poster HT/FT X/X sidst i konkurrence måneder og for at forbedre placeringen. Her kan man også stille spørgsmålet, om det så er spillet i virkeligheden?
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Nobel
GameMaster


Indmeldt: 12. sep 2003
Indlæg: 6729
Geografisk sted: Sorø

IndlægSkrevet: Fre maj 21, 2021 10:53    Emne: Besvar, med citat

Jeg kan oplyse for mit eget vedkommende, jeg har mine favorithold som jeg spiller på og går ikke så meget op i analyser. Om jeg spiller handicap eller bare bare almindelig sejr, kommer selvfølgelig an på hvem holdet skal møde.
Og de kampe jeg lægger ind i konkurrencen, er spillet for reel, så denne måned har jeg hevet omkring 1.700 kr. ud af Danske Spil, så det har været ok Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12046
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Lør maj 22, 2021 12:44    Emne: Besvar, med citat

Som en sjov ting fra nu gamle dage, så spillede Finn ofte på Næstved til at vinde. Derved blev Finns placeringer i stor grad afhængig af Næstveds dagsform.

Ellers må det være lysten der driver værket, alt andet er uudholdeligt i længden og det kommer til at føles som en sur pligt især for undertegnede.

Men man kan jo sige, at når vi arbejder sammen, at så kan vi slå bookmakerne. Min erfaring fra flere sider om sportsbetting er dog, at det er meget nemmere at råbe på seriøsitet end selv at gøre noget for at fremme seriøsiteten. Wink
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
cilka
Revisor


Indmeldt: 09. sep 2008
Indlæg: 1875
Geografisk sted: Strandvejen

IndlægSkrevet: Ons jun 09, 2021 11:42    Emne: Besvar, med citat

Hej.

Blot lidt kommentarer, da jeg er nævnt.

Spørgsmålet er ganske enkelt:

Konkurrerer vi på viden eller held?

Jeg synes at det er sjovt at konkurrere på viden - er din eller min strategi den bedste?

Jeg synes ikke at det er sjovt at konkurrere på held. Så kunne vi lige så godt lave en konkurrence om at ramme lottotal. GAB!.

Vi har i flere omgange diskuteret strategi og forsøgt at hjælpe hinanden til bedre strategier.

Min strategi er ganske enkelt at finde gode X-spil. Min analyse starter med at finde kampe, hvor jeg regner med få mål. Nogen gange så viser analysen at 0-0 er et realistisk resultat og så spiller jeg HT/FT X for at få et bedre odds end rent X. Andre gange spiller jeg rent X.

Kan den strategi slå Gargamels forsigtigper strategi?? Eller andre strategier??

Over tid ved jeg godt, at jeg slår lottospillerne, men jeg gider ikke bruge tid på at lægge spil ud, når en lottospiller har landet en odds 25 tidligt på måneden.

Jeg går ikke ind for begrænsninger, men vi vælger alle om vi gider lege med.

Derfor.

vh
kaos




.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Færingen
Extrembruger


Indmeldt: 11. sep 2003
Indlæg: 9800
Geografisk sted: Færøerne

IndlægSkrevet: Tors jun 10, 2021 20:23    Emne: Besvar, med citat

Kan i venligst oprette emner for spildage længere frem i tiden Question
_________________
vh. Færingen (Tips13 million drømmer for 50kr U-3-6-50)
https://www.tipsbladet.dk/spil
http://www.dagbladet.no/oddstips
http://www.transfermarkt.com
https://youtu.be/vDe2ExLI5iA (SpilNuJoke)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Nobel
GameMaster


Indmeldt: 12. sep 2003
Indlæg: 6729
Geografisk sted: Sorø

IndlægSkrevet: Fre jun 11, 2021 09:33    Emne: Besvar, med citat

Er du tilfreds med 14 dage Færing Question
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12046
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Fre jun 11, 2021 11:02    Emne: Besvar, med citat

Færingen skrev:
Kan i venligst oprette emner for spildage længere frem i tiden Question


Det er stadig "tilladt" selv at lave en daglig tråd for en bestemt dato, hvis der ikke findes en sådan allerede.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Hot_news
GigantBruger


Indmeldt: 18. jul 2010
Indlæg: 2506

IndlægSkrevet: Tirs jun 29, 2021 12:12    Emne: Besvar, med citat

cilka skrev:
Hej.


Kan den strategi slå Gargamels forsigtigper strategi?? Eller andre strategier??

Over tid ved jeg godt, at jeg slår lottospillerne, men jeg gider ikke bruge tid på at lægge spil ud, når en lottospiller har landet en odds 25 tidligt på måneden.

Jeg går ikke ind for begrænsninger, men vi vælger alle om vi gider lege med.

Derfor.

vh
kaos

.


Godt - uden at være nævnt kan jeg se der desværre er skabt surhed over man kan bruge store odds HT/FT til at vinde i konkurrencen.

Jeg har selv tabt en måned til Cilka på X/X da Portugal i en kamp blev snydt for klart mål i en kamp i overtiden. Spil er allersidst på måneden og også en slags lotto.

Jeg er gået hjem på to store odds og har været meget tæt på i flere andre kamp. Det er IKKE rent lotteri som Gargamel er inde på men strategi baseret på GODE hold i krise. Fx at Aston Villa (positivt spillende hold der for nylig har overrasket mod Liverpool kan føre ved pausen og at Liverpool alligevel kan hive en meget vigtig sejr hjem er en kalkuleret risiko - i længden er der værdi på det odds - selvom varians er stor).

Halvleg / fuldtid og lignende væddemål er i realiteten TO spil i en (en kombination). Den slags spil kan godt udelades i konkurrencen for min skyld.
Jeg undlader også gerne at deltage fremover.

Forslag med max odds 6 er også fint!

På en arbejdsplads deltog jeg i en tips13 klub i mange år (20-25 deltagere).
Vinderen af den konkurrence var meget ofte den der printede! Hun vidste intet om holdene men brugte DanskeSpil tendensen og lavede favoritrækken- af og til lurede hun de værste konkurrenters tips og spillede taktisk i forhold til det.
Hun havde ingen viden om fodbold men vandt konkurrencen halvdelen af gangene med et flot snit!

God sommer.

Efter sommeren vil jeg sandsýnliggøre med en test at der kan være værdi i
HT/FT "lotterispil" med begrundelser for de valgte kampe. Vil holde mig til de to bedste rækker i England.

Det vil være meget ærgerligt at undvære dine indslag Cilka - hvem skal ellers holde Færingen på den rette kurs Smile
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12046
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Lør jul 03, 2021 14:35    Emne: Besvar, med citat

Hot_news skrev:
... Det er IKKE rent lotteri som Gargamel er inde på men strategi baseret på GODE hold i krise. Fx at Aston Villa (positivt spillende hold der for nylig har overrasket mod Liverpool kan føre ved pausen og at Liverpool alligevel kan hive en meget vigtig sejr hjem er en kalkuleret risiko - i længden er der værdi på det odds - selvom varians er stor).


Det er ikke MIG som påstår det,

men

cilka skrev:


Over tid ved jeg godt, at jeg slår lottospillerne, men jeg gider ikke bruge tid på at lægge spil ud, når en lottospiller har landet en odds 25 tidligt på måneden.


og

Færingen skrev:
Om jeg ved slutningen af en måned ligger nummer 4 og min eneste chance for at vinde konkurrencen er at spille på odds 20, så gør man nok "selvfølgelig" et forsøg.
Og rammer jeg odds 25, så vil jeg kalde det rent held og nærmest lotteri.


Jeg udtrykker, at jeg ikke kender tankerne bag folks væddemål, for de skriver sjældent argumenter for spillene.

I øvrigt hvis man vil poste velovervejede spil med eller uden argumenter, så kan jo også lave et emne udenfor Harmony-lobet.

Slut - Jeg vil ikke stramme reglerne yderligere!
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Færingen
Extrembruger


Indmeldt: 11. sep 2003
Indlæg: 9800
Geografisk sted: Færøerne

IndlægSkrevet: Lør jul 03, 2021 21:01    Emne: Besvar, med citat

Synes ikke nogen skal føle at de pør undlade at være med i konkurrencen.

Det er ikke kun HT/FT der kan give høje odds. Det kan man også opnå ved at spille på stort handicap Cool

Nogen gange har jeg selv spillet på høje odds ved enden af måneden i forsøg at opnå første pladsen.

Lige for tiden spiller jeg ikke så meget for at vinde konkurrencen, men mere for at opnå overskud for hver måned.
_________________
vh. Færingen (Tips13 million drømmer for 50kr U-3-6-50)
https://www.tipsbladet.dk/spil
http://www.dagbladet.no/oddstips
http://www.transfermarkt.com
https://youtu.be/vDe2ExLI5iA (SpilNuJoke)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Hot_news
GigantBruger


Indmeldt: 18. jul 2010
Indlæg: 2506

IndlægSkrevet: Man jul 05, 2021 17:42    Emne: Besvar, med citat

Gargamel skrev:
Hot_news skrev:
... Det er IKKE rent lotteri som Gargamel er inde på men strategi baseret på GODE hold i krise. Fx at Aston Villa (positivt spillende hold der for nylig har overrasket mod Liverpool kan føre ved pausen og at Liverpool alligevel kan hive en meget vigtig sejr hjem er en kalkuleret risiko - i længden er der værdi på det odds - selvom varians er stor).


Det er ikke MIG som påstår det,

men

cilka skrev:


Over tid ved jeg godt, at jeg slår lottospillerne, men jeg gider ikke bruge tid på at lægge spil ud, når en lottospiller har landet en odds 25 tidligt på måneden.


og

Færingen skrev:
Om jeg ved slutningen af en måned ligger nummer 4 og min eneste chance for at vinde konkurrencen er at spille på odds 20, så gør man nok "selvfølgelig" et forsøg.
Og rammer jeg odds 25, så vil jeg kalde det rent held og nærmest lotteri.


Jeg udtrykker, at jeg ikke kender tankerne bag folks væddemål, for de skriver sjældent argumenter for spillene.

I øvrigt hvis man vil poste velovervejede spil med eller uden argumenter, så kan jo også lave et emne udenfor Harmony-lobet.

Slut - Jeg vil ikke stramme reglerne yderligere!


Jeg kan godt se mit indlæg kan misforstås - jeg replicerede i forhold til du skrev:
"Der kan også godt ligge analysearbejde bag et odds på 25, hvor en bruger f.eks. har opdaget, at et hold spiller som nat og dag fra halvleg til halvleg."

For der ramte du hovedet på sømmet!
Også i forhold til om hold scorer tidligt kigger jeg på nylige/sæsonens kampe og halvleg/fuldtid tippene er ikke tilfældige kampe men kalkuleret sats!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
cilka
Revisor


Indmeldt: 09. sep 2008
Indlæg: 1875
Geografisk sted: Strandvejen

IndlægSkrevet: Tors jul 08, 2021 12:18    Emne: Besvar, med citat

Hej.

Hvis det er mig, der hentydes til, så er jeg ikke sur Smile

Det handler om motivation.

Jeg deltager gerne i et videns spil. Gider ikke lotto.

Det er fuldstændig subjektivt at jeg opfatter odds 25 som lotto.

Jeg ser frem til testen af en odds +25 strategi.

Jeg ønsker ikke strammere regler.

vh
kaos - leder efter motivationen





.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Færingen
Extrembruger


Indmeldt: 11. sep 2003
Indlæg: 9800
Geografisk sted: Færøerne

IndlægSkrevet: Søn aug 29, 2021 02:52    Emne: Besvar, med citat

Ville være "nice" med stillingen for August indtil videre Cool
_________________
vh. Færingen (Tips13 million drømmer for 50kr U-3-6-50)
https://www.tipsbladet.dk/spil
http://www.dagbladet.no/oddstips
http://www.transfermarkt.com
https://youtu.be/vDe2ExLI5iA (SpilNuJoke)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12046
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Fre okt 29, 2021 14:03    Emne: Besvar, med citat

Den 28. august 2021 placerede jeg et bet på Championship holdet Peterborough til odds 5,20 og jeg skrev, at jeg satsede stort, da Peterborough i den grad både dengang og i dag være ville være outsider mod topholdet West Bromwich Albion.

Jeg skrev endda en lille begrundelse, hvor jeg skrev, at WBA blev gennembanket af Arsenal med 0-6 i samme uges EFL kamp. Det kunne godt give en efterreaktion. Jeg gider ikke lige at genskabe statistikken som den ud pr. 28/8. Men i dag har Peterborough hjemme: 3V 2U 2T mål 11-8, WBA ude 3V 2U 2T 11-7. Denne statistik giver uden en korrektion for styrkeforhold samt værdiansættelse af truppene 36% - 64%.

Et sådant sats havde altså en vis berettigelse. I øvrigt så lykkedes det først WBA at score kampens ene mål i overtiden.

Ligeledes så berettiget er det selvfølgelig at tage udgangspunkt i, at Barcelona til nu har haft en sløj sæson. Klubben er blevet fattigere og stjernen over dem alle, Lionel Messi har forladt klubben. Rayo Vallecano har indtil nu haft en ganske god sæson og der var en god del fornuft at spille undertippede Rayo Vallecano mod Barcelona hjemme. Og man kan nok være sikker på, at mange pr. refleks spille på Barcelona til for lave odds. De fik sig en slem skuffelse. Exclamation

Lidt drilleri er i orden! Men lad det blive ved det. Perfekt bliver konkurrencen aldrig, hvad angår seriøsitet.

Jeg er i øvrigt helt enig i, at brugere bør bestræbe sig at finde såkaldte værdispil eller man kan også beskrive det, som at stræbe efter at opnå en succesfuld strategi, hvad enten der satses eller ej.
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    harmony-odds.dk Forum Indeks -> Konkurrencer Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Næste
Side 3 af 4

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group