harmony-odds.dk Forum Indeks harmony-odds.dk
Det frie og uafhængige spilleforum

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Ideer til lidt "nye tider"?
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    harmony-odds.dk Forum Indeks -> Om harmony-odds og Det Tekniske Hjørne
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Gargamel
Site Admin

Indmeldt: 22. nov 2005
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Søn nov 17, 2019 22:55    Emne: Besvar, med citat

Harmony-odds 2020

Hej Alle

Jeg har længe overvejet et par ganske udmærkede ideer af Færingen.

De bliver ført ud i livet i december måned og formentlig et stykke ind i januar

1. Jeg vil åbne "spil med begrundelser" for alle i december som en "Julegave".

2. Første indlæg i DSC om fodbold analyser kopieres til "spil med begrundelser" men låses og debat henvises til DSC

3. Jeg vil informere i en email til alle registrerede brugere om denne "Julegave".

4. Jeg vil prøve at fastholde antallet af egne spil og måske endda øge. Det blive ikke bare fedtspil.

5. Ellers har jeg et par småopgaver som at rette et par småfejl i koden bag siden.
a) To af linkssamlingerne trænger til opdatering og det vil jeg så gøre her i landskampspausen.

Inspireret af Cilka Wink
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Gargamel
Site Admin

IndlægSkrevet: Man maj 17, 2021 21:58    Emne: Besvar, med citat

Harmony-odds 2021

Lidt om mine planer - se længere nede + lidt om gamle dage

"Gode gamle dage" og sammenbruddet i sund fornuft

Citat:
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."

Der er lidt tvivl ude på Nettet om dette er et originalt Edmund Burke citat

Den 6. maj 2008 stemplede jeg endeligt ud, som flere Admins og redaktører havde gjort før mig. Den direkte årsag var en blogpost inde på det da nye odds1.dk, hvor Tage Lægaard sammenlignede situationen med brugere, som var utilfredse med den pludselige lukning af debatforum, med en patient hos lægen som gentagne gange blev bedt om at gå hen til vinduet for at stikke tungen ud. Lægen bad om dette, fordi han var sur på naboen, deri bestod joken. Tage Lægaard skrev, at han fandt det uforståeligt med den kritik med de muligheder, som den da nye side odds1.dk angiveligt havde.

Og indrømmet også her mange år efter, odds1 var da en ganske udmærket side for den almindelige hobbyspiller og jeg savner den dag i dag deres udmærkede statistik side baseret på køb af data fra et firma vist nok kaldet betradar.

Nej, den virkelig årsag var den evindelige negativitet blandt harmony-lobell brugere og som til sidst blev uudholdelig. Allerede i februar 2008 før odds1.dk var jeg meget tæt på at nedlægge mine hverv som redaktør og Admin, fordi jeg gad ikke at sidde at glo på brok dag ud og dag ind. Jeg fik nyt liv, da Tage Lægaard bekendtgjorde, at harmony-lobell ville blive en del af en ny og større side. En sandhed med modifikationer i øvrigt, men nok om det.

Den dystre sandhed er, at det ofte lykkes for en lille minoritet at ødelægge det for det store flertal. Jeg troede dengang, at folk altid oprettede sig som brugere kun med det formål at udveksle ideer om spil. Selvom der selvfølgelig kan opstå uenigheder, så behøver det ikke at blive et problem. Desværre opdagede jeg min fejltagelse for sent i sommeren 2008. Jeg opdagede nemlig, at en lille gruppe brugere havde haft et samarbejde om at bekæmpe forum redaktionen og deres hovedmodstander var Finn . Jeg gætter på, at det var fordi, Finn var den mest synlige og udfarende overfor brugerne. Derfor blev han sikkert set, som en undertrykker af deres "ytringsfrihed".

Den vel nok værste troll havde i april 2008 været inaktiv i over et år eller også have tidligere redaktører haft held til effektivt at IP blokere vedkommende. Denne troll havde forsøgt sig med en dobbeltprofil i februar 2007, men som først blev aktiveret af undertegnede i maj 2007. Jeg ved med sikkerhed, at vedkommende har haft en tidligere bruger, fordi da jeg sendte en del invitationer ud til harmony-odds, så blev invitationen til trollens seneste profil sendt retur, fordi det ikke kunne afleveres i en mail boks. Men trollen modtog den via en anden mailkonto, hvorefter trollen inde i "Ris og og ros" sektionen på odds1.dk i slutningen af september 2008 erklærede, at jeg havde udsendt spampost og at det måtte være ulovligt, fordi persondata ifølge indmeldelsesformularen ikke må udleveres til tredje part. Men selvom det gav mig en mindre krise med to søvnløse nætter, så var hovedmålet ikke mig men Finn . Trollen gav nemlig senere i en direkte udveksling inde på debatforum på odds1 udtryk for, at de fleste brugere var utilfreds med måden som Finn optrådte på harmony-lobell i en meningsudveksling med netop Finn.

Den næstværste troll optrådte med to kendte profiler på harmony-lobell, en oprettet i 2003 og en oprettet i 2005. I forbindelse med balladen i foråret 2007 bad han om at få slettet sin tidlige og sikkert i egen selvforståelse mest seriøse profil, fordi han ikke ville være mere på harmony-lobell. Men han bad altså ikke om at få slettet sin seneste profil og som han brugte til at spamme andre brugere med PB'ere i et led i en modstandskamp mod "regimet af gargakkere" formentlig fordi, han havde set sig sur på undertegnede Gargamel , fordi jeg i april 2007 havde censureret et ligegyldigt Tage Lægard kritisk indlæg på et tidspunkt, hvor Tage Lægaard havde et meget anstrengt forhold til forum og som Tage var meget tæt på at lukke i foråret 2007.

Nu blev det så 30. april 2008, at forum på harmony-lobell blev lukket, ikke fordi Tage var utilfredse med redaktørerne, men fordi Tage ifølge en pålidelig og anonym (jeg ved hvem) kilde ville væk fra kritikken. Jeg blev i øvrigt tilbudt en ansættelse som redaktør på odds1 af stedsønnen Nikolaj Buhl Jensen.

Når det hele gik galt, eller at sammenbruddet om man vil skete i 2008, så var det navnlig på grund af føromtalte værste troll som demonstrativt omfavnede det da nye odds1. Den næstværste troll deltog ikke i debatterne på odds1 om odds1 og harmony-lobell, men kunne ellers pludselig være konstruktiv inde på odds1 med blandt andet kommentarer om spil, hvor det ellers havde været umuligt at få vedkommende til at være det på harmony-lobell. Der var dog også flere heriblandt et par ansatte eksperter, der kritiserede det gamle forum for ikke at have meget værdi udover konkurrencerne. Men det tror da pokker, når forum redaktørerne blev ihærdigt bekæmpet.

Hvis jeg havde været mere ihærdig og jeg ikke havde ladet mig slå ud, så kunne et lignende forum have været indført på odds1 dog uden links til sider med eksperttips på grund af forretningsmodellen bag odds1 som et lukket økosystem. Nu blev min beslutning så at prøve at genskabe debatforum på harmony-lobell som et uafhængigt forum udenfor Tage Lægaards kontrol.

2021

En længere smøre men jeg vil nu lade fortiden hvile.

Der hvor harmony-odds siden er placeret, et såkaldt webhotel, der sker der løbende opdateringer af software. Det betyder, når sådan noget sker, at siden så ikke virker efter hensigten og så må jeg rette op.

Det har typisk angået programmeringssproget PHP, men der har desværre også været en fejl i kaldene til MySQL databasen, som nu er blevet mere restriktive. Det har desværre betydet, at nye brugere ikke har kunnet oprette sig i et år, uden at jeg vidste det af den simple grund, at jeg jo ikke selv har behov for at oprette mig som bruger.

Det er så blevet fixet for nylig.

Højeste prioritet er så nu at fixe resterende problemer i PHP.

Næsthøjeste prioritet er en opdatering af sidens samling af ekspertlinks i øvrigt oprindeligt lavet af TPlatz Samlingen af livescore links skal også opdateres.

Tredje prioritet er en erstatning for det regneark med VBA scripts, som blev brugt i forbindelse med konkurrencerne. Det vil ske henover sommeren.

Inspireret af Cilka Wink
Tilbage til toppen
Gargamel
Site Admin

IndlægSkrevet: Man maj 24, 2021 16:11    Emne: Besvar, med citat

Lidt mere - Den positive lære fra odds1

Hånden på hjertet for jeg vil indrømme, at redaktionen på harmony-lobell fra 2007 og 2008 utilsigtet formåede at nedbringe aktiviteten på forum på på harmony-lobell. I efteråret 2006 blev forum kraftigt udvidet med flere nye dedikerede underfora. Det gav en del kritik gående ud på, at det var for uoverskueligt og der var få aktuelle indlæg.

Jeg gik dengang efter, at gøre noget for de seriøse bettere og jeg troede, at fornuften en dag ville indfinde sig. Men når jeg tænker på en særlig bruger, som blev ansat fra starten på odds1, så tænker jeg på en, som klagede over for få indlæg og for lidt respons og derfor ikke ville skrive indlæg - med rette i øvrigt. Men det er desværre også en selvopfyldende profeti, som næsten ingen af de 17 knivskarpe eksperter af et felt på 50 odds1 ansøgere i 2008, tænkte ved starten af odds1. Kun en af disse bakkede på en måde op om kritikken af lukningen af harmony-odds. Det var i øvrigt Whopperdinho, som også var en af de sidste, som postede kommenterede spilforslag i forum.

Holger Kristiansen fortalte et par år efter starten af 2008, at odds1 satsede på et meget stort antal spillere, hvoraf langt de fleste ikke gik så grundigt til værks. Derfor blev odds1 da også ret populært en overgang og indtil de indførte nemID for at kunne logge ind. Det gad folk naturligvis ikke.

Så konklusionen her mange år efter er IKKE at gå efter seriøse herunder eksperter, som synes at være sig selv nærmest. Så er det bedre at lade folk gøre, hvad de vil selvfølgelig under den forudsætning, at de ikke generer andre. Erfaringen siger også, at gennemarbejdede analyser ikke nødvendigvis fører til store overskud eller overskud i det hele taget, sikkert fordi der i reliteten spilles efter, hvad det bliver. Det gør adskillige andre også, og så ryger fordelen.

Så hellere de lidt skæve indlæg, hvor folk med et par linjer kan redegør for, at noget er spilbart.
Tilbage til toppen
Færingen
Extrembruger

Indmeldt: 11. sep 2003
Geografisk sted: Færøerne

IndlægSkrevet: Tirs maj 25, 2021 21:26    Emne: Besvar, med citat

Nu hedder tråden Ideer til lidt "nye tider"

Jeg vil foreslå at man taler om ændringer nu når de større ligaer er i sommerferie og at man på den måde bliver fri for ændringer når sæsonen er startet igen.

Jeg vil bare gentage her mit ønske om, at man i konkurrencen bør have et Minimum odds og et Max. odds.

Kan være det er rigtigt som Gargamel har været inde på at flere af de typer spil der er på høje odds har lav bookmaker TBP, men det er sku surt de gange det sker at nogen vinder konkurrencen på et last minute despirat forsøg, som man nok ikke har spillet på i virkeligheden.
http://www.transfermarkt.com
https://youtu.be/vDe2ExLI5iA (SpilNuJoke)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    harmony-odds.dk Forum Indeks -> Om harmony-odds og Det Tekniske Hjørne Alle tidspunkter er GMT + 2 timer
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum