harmony-odds.dk Forum Indeks harmony-odds.dk
Det frie og uafhængige spilleforum
 
 FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Debat om konkurrencen 2020
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Næste
 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    harmony-odds.dk Forum Indeks -> Konkurrencer
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Færingen
Extrembruger


Indmeldt: 11. sep 2003
Indlæg: 9800
Geografisk sted: Færøerne

IndlægSkrevet: Lør feb 06, 2021 15:23    Emne: Besvar, med citat

Gargamel skrev:

Men uanset hvad, så må det aldrig blive en GMs opgave at finde ud af, hvad deltageren har spillet.


Fair nok - Er enig med dig i at man skal gøre arbejdet for GM så let som muligt

Vedr. reglerne så står det ikke skrevet at man IKKE må bruge samme væddemål 3 gange samme dag.
Så om jeg f.eks. spiller Everton til odds 3,10 gange 3, så er det efter reglerne ikke ugyldigt.

Og lad os sige en person har placeret 14 væddemål og væddemål nr. 15 bliver udsat... Tæller så det væddemål med som odds 1,00 Question

Så kan man også spørge om en person har placeret 25 væddemål og er nummer 1 i TBP, men får en kamp udsat og odds 1,00 gør at vedkommende mister første pladsen - hvad gælder i sådanne tilfælder Question

Selv synes jeg at om nogen har placeret 14 væddemål og nummer 15 bliver udsat, at så skal odds sættes til 1,00 så vedkommende kan få en plads i konkurrencen. Idea
_________________
vh. Færingen (Tips13 million drømmer for 50kr U-3-6-50)
https://www.tipsbladet.dk/spil
http://www.dagbladet.no/oddstips
http://www.transfermarkt.com
https://youtu.be/vDe2ExLI5iA (SpilNuJoke)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12047
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Lør feb 06, 2021 20:37    Emne: Besvar, med citat

Færingen skrev:
Vedr. reglerne så står det ikke skrevet at man IKKE må bruge samme væddemål 3 gange samme dag.
Så om jeg f.eks. spiller Everton til odds 3,10 gange 3, så er det efter reglerne ikke ugyldigt.

Og lad os sige en person har placeret 14 væddemål og væddemål nr. 15 bliver udsat... Tæller så det væddemål med som odds 1,00 Question



Jeg har taget det forslag med i en opdatering af regelsættet, hvor jeg i øvrigt havde glemt nogle helt basale ting.

Gargamel skrev:
Regler gældende fra 1. februar 2021

...

Minimum odds er 1,35

Antal spil

Der skal angives mindst 15 spil pr. måned, før at det tæller med i slutregnskabet.

Højst tre pr. dag tæller med i den daglige opgørelse. Yderligere spil kan dog angives men helst i andre underfora.

Der kan kun spilles 1 unit pr. spil og d.v.s. at angives flere identiske spil, så vil kun første spil tælle med.

...

_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12047
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Søn feb 07, 2021 14:11    Emne: Besvar, med citat

Færingen skrev:
Og lad os sige en person har placeret 14 væddemål og væddemål nr. 15 bliver udsat... Tæller så det væddemål med som odds 1,00 Question



Jeg mangler lige at besvare ovenstående.

I visse tilfælde, hvor en kamp flyttes en dag vil jeg nok udsætte afgørelsen en dag.

Men når ny dato ikke er kendt, så tæller en afgjort kamp ikke med. Her kan det kun være op til deltageren at finde en kamp, hvis denne mangler 1 for at nå op 15 spil på en måned.
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12047
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Man apr 12, 2021 20:27    Emne: Besvar, med citat

Der var lidt debat før nytår, hvor Cilka gav udtryk for, at der kunne gå lidt Wild West i den sidst på måneden i konkurrencen, hvor deltagere leder efter høje odds. Et enkelt lykketræf kan forrykke regnskabet markant og ødelægge fornøjelsen for andre end den heldige selv. Jeg er på en måde enig med Cilka og for mig er det mest interessant med spil, som jeg formoder, at folk kan finde på at spille for rigtige penge og det vil typisk være match vinder 1X2 eller Over/Under.

Derfor blev ciffertips igen udskilt som selvstændig konkurrence.

Men det har så ikke elimeret "risikoen" for udvælgelse af pæne to cifrede odds. Vi har senest set satsninger på at kampe bliver vendt på hovedet ala et hold fører ved pause, mens det andet hold står som den endelige vinder.

Nu vil jeg helst ikke gøre flere indgreb, men istedet påpege at spillere ikke opnår fordele i det lange løb ved sådanne spil. Samtidig er Harmony-odds en hæderlig side, som gerne vil give folk tips til en god spiløkonomi, herunder at tabe mindst muligt i det lange løb.

Jeg har de sidste to dage skrevet to DSC indlæg:

1. HT/FT TBP omkring 85% - Se: HT/FT og bookmakernes tilbagebetalinger

2. Europæisk handicap TBP omkring 90% - Se: matchvinder kontra europæisk handicap - bookmakernes tilbagebetalinger
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Nobel
GameMaster


Indmeldt: 12. sep 2003
Indlæg: 6729
Geografisk sted: Sorø

IndlægSkrevet: Tirs apr 13, 2021 10:48    Emne: Besvar, med citat

Jeg er enig med Cilka/Kaos der kan hurtigt gå Wild West i den.
Det virker som at skyde "gråspurve med kanoner" , hvis man er heldig at ramme de høje to ciffer odds en af de sidste dage i måneden, ja så kan man rykke op og ned på stillingen i konkurrencen.
Men man skal vist være heldig for at de to ciffer odds går hjem

Smile Smile Smile
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Hot_news
GigantBruger


Indmeldt: 18. jul 2010
Indlæg: 2506

IndlægSkrevet: Tirs apr 13, 2021 12:27    Emne: Besvar, med citat

Der kunne være en ekstra regel

Mindst 1 ud af tre forslag skal være gået hjem!

Eller/og

Højeste odds de sidste tre dage sættes til max 5.00

For ellers ligger der mange høje odds og venter!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Hot_news
GigantBruger


Indmeldt: 18. jul 2010
Indlæg: 2506

IndlægSkrevet: Tirs apr 13, 2021 12:34    Emne: Besvar, med citat

Nobel skrev:
Jeg er enig med Cilka/Kaos der kan hurtigt gå Wild West i den.
Det virker som at skyde "gråspurve med kanoner" , hvis man er heldig at ramme de høje to ciffer odds en af de sidste dage i måneden, ja så kan man rykke op og ned på stillingen i konkurrencen.
Men man skal vist være heldig for at de to ciffer odds går hjem

Smile Smile Smile


Tjahh men hvor går grænsen i forhold til høje odds?
M-Qual:

20.45 Serbien - Portugal X 3,90 DS
20.45 Serbien - Portugal HT/FT X/X 5,80 DS.

Mistede marts til disse spil da Portugal fik underkendt sejrsmål!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
cilka
Revisor


Indmeldt: 09. sep 2008
Indlæg: 1875
Geografisk sted: Strandvejen

IndlægSkrevet: Ons apr 14, 2021 11:10    Emne: Besvar, med citat

Hej.

Det er en vanskelig diskussion.

For mig handler det om forskellen på analyse og gambling.

Jeg spiller selv meget X efter analyse og I andre har hver af jeres egen strategi. Så er det interessant at se, hvis strategi der vinder.

For mig er HT/FT 1/2 eller 2/1 gambling. Jeg kan ikke se, hvordan man kan analysere sig frem til et rigtigt spil her. Lad høre hvis nogen har en analyse, der virker.

Oftest vil man ramme forbi, men hvis man prøver 15 gange pr. måned vil der være måneder, hvor man rammer og så vil man oftest vinde. Det er så lidt uinteressant for mig, da det - i mine øjne - er to forskellige spil.

Jeg er dog mod forbud, så det må være op til den enkelte.



vh
kaos - gambler ikke Smile



.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Færingen
Extrembruger


Indmeldt: 11. sep 2003
Indlæg: 9800
Geografisk sted: Færøerne

IndlægSkrevet: Fre apr 16, 2021 08:29    Emne: Besvar, med citat

Vi har et minimum odds...

Jeg synes vi også skal have et MAX odds... Idea

Hvad dette max odds skal være, er jeg lidt i tvivl om... Måske omk. 5,00 Question
_________________
vh. Færingen (Tips13 million drømmer for 50kr U-3-6-50)
https://www.tipsbladet.dk/spil
http://www.dagbladet.no/oddstips
http://www.transfermarkt.com
https://youtu.be/vDe2ExLI5iA (SpilNuJoke)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12047
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Tors apr 29, 2021 14:29    Emne: Besvar, med citat

Opfølgning

Vi nærmer os jo en månedsslutning, som kunne være et passende tidspunkt til at justere reglerne.

Det bliver så ikke nu pga. andre prioriteringer (se længere nede)

Jeg har oppe i DSC påvist, at TBP falder væsentligt på HT/FT i forhold til match vinder, så det kræver mere at opnå løbende overskud på den slags spil. Der er selvfølgelig nogle måneder, hvor heldet smiler til en og man kan vinde konkurrencen. Med andre ord er der betydelige udsving fra måned til måned.

Men det er egentlig ikke anderledes fra favorit betonede match vinder spil selvom det kan forekomme mere jævnt over serier på 15 spil, men variationen er der og en heldig måned med f.eks. 13 vundne spil ud af 15 kan også gøre en til mester.

Jeg er ligesom også interesseret i, hvordan man bærer sig ad med at analysere, at en kamp forløber som HT/FT 1/2 eller 2/1 Wink

_____________________________________________________

Nu er det snart 1½ år siden at janell44 trak sig og man kan frygte, at janell44 aldrig vender tilbage. Udover det rent menneskelige så er det også det mere praktiske, at janell44 og de andre game mastere arvede et Excel regneark + et større VBA script.

Jeg har aldrig set disse ting og jeg når jeg opgør regnskab, så er det manuelt dog med Windows indbyggede lommeregner. Det giver desværre nogle småfejl fra tid til anden, typisk copy/paste fejl eller forglemmelser.

Jeg kunne godt tænke, at "forbedre" min egen udførelse, For at gøre det vil jeg lave et lille program med indtastningsfelter, så brugernes forskellige måder at indtaste spil på bringes på et ensartet format, som så senere kan bruges til automatisk at generere de daglige resultater samt stillinger. Sidstnævnte kan dermed også bringes hyppigere, når det blot bliver et spørgsmål om at trykke på en knap.
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Nobel
GameMaster


Indmeldt: 12. sep 2003
Indlæg: 6729
Geografisk sted: Sorø

IndlægSkrevet: Tors apr 29, 2021 17:10    Emne: Besvar, med citat

Hej Gargamel

Det var undertegnede der sendte det regneark til janell44, det var nu dig jeg troede jeg havde sendt det til. Det var effektivt. Mener det var TPlatz der havde udarbejdet det. Jeg har det ikke mere, men måske Ole.H stadig ligger inde med det. Jeg har skiftet PC 2 gange tror jeg pga. nedbrud. Alle GM´s i de gamle dage brugte det. Ellers ved jeg ikke hvor vi kan finde det.

Hilsen Nobel Confused
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Færingen
Extrembruger


Indmeldt: 11. sep 2003
Indlæg: 9800
Geografisk sted: Færøerne

IndlægSkrevet: Tors maj 13, 2021 17:45    Emne: Besvar, med citat

Har Cilka boykottet konkurrenen, man ser ham ikke mere Question Shocked
_________________
vh. Færingen (Tips13 million drømmer for 50kr U-3-6-50)
https://www.tipsbladet.dk/spil
http://www.dagbladet.no/oddstips
http://www.transfermarkt.com
https://youtu.be/vDe2ExLI5iA (SpilNuJoke)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12047
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Søn maj 16, 2021 13:38    Emne: Besvar, med citat

Hvorfor dit og hvorfor dat

Færingen skrev:
Har Cilka boykottet konkurrenen, man ser ham ikke mere Question Shocked


Hvis Cilka virkelig boykotter konkurrencen, så forventer jeg ikke, at han kommenterer på ovenstående. Wink

Men det kan tænkes, at Cilka finder det useriøst. For lige at summere op, i december så redegjorde Cilka for, at der går Wild West i den, når der angives ciffertips i konkurrencen, hvad undertegnede gjorde i et spil på det tidspunkt af taktiske grunde.

Udskilningen af ciffertips til igen at være en selvstændig konkurrence har så ikke forhindret postering af andre spil med høje odds, og hvor man kan formode, at deltageren ikke selv i virkeligheden spiller dem og de således ikke blevet postet af anden grund end at forbedre ens stilling.

Siden har jeg så postet to indlæg oppe i DSC, hvor jeg redegør for, at tilbagebetalingen er lavere for visse typer væddemål. Det havde ingen effekt for kort tid efter væltede det igen ud med to cifrede odds i konkurrencen.

Nu er min holdning, at folk må da selv om hvad de vil herunder også at tabe penge til bookmakerne. Nogle har også en mere afslappet tilgang til betting end andre. Men når de skyder til højre og venstre, så må de også acceptere tab.

På et tidspunkt må man sige til sig selv, at man kan ikke redde folk fra at tabe penge eller endda fra ludomani. Det eneste man med sikkerhed kan sige er, at man kan bruge tid på det til ingen verdens nytte. Wink
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Snoppy
Extrembruger


Indmeldt: 10. jun 2004
Indlæg: 5879
Geografisk sted: Aarhus

IndlægSkrevet: Søn maj 16, 2021 15:03    Emne: Besvar, med citat

Nu er det jo en konkurrencen og det er vel ikke forbudt at tage en chance engang imellem. Nu er det jo ikke for sitet vader i 2-3 timers analyse arbejde hvor der skrives stopel op og nede synes alt det sammenligning med indbyrdes ikke har holdt i mange ligaer nu tilskuerne ikke kan heppe på holdet. Håber da på Cilka kommer tilbage det er vigtigt at få inspiration fra andre odds kanoner som dig Færingen og andre på den bliver sitet her endnu mere stærk spillende.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Gargamel
Site Admin


Indmeldt: 22. nov 2005
Indlæg: 12047
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

IndlægSkrevet: Man maj 17, 2021 13:33    Emne: Besvar, med citat

Snoppy skrev:
Nu er det jo en konkurrencen og det er vel ikke forbudt at tage en chance engang imellem. ...


Hej Snoppy

Det skal der naturligvis også være plads til, men alting med måde.

Det kan i skrivende stund stadig findes herinde, men da det med tiden vil forsvinde, så gentager jeg lige, hvad Cilka skrev den 10. april:

Citat:
Skrevet: Lør apr 10, 2021 20:08 Emne: Besvar, med citat
Hej.

Sidste spil i apil. Odds 25 gider jeg ikke jagte.

Spanien 1

21.00 Madrid - Barca X 3,75.


Vh
Kaos


Og det har jeg stor forståelse for. Exclamation

Men omvendt må regelsættet være pragmatisk forstået på den måde at flest muligt har fornøjelse af konkurrencen.

Man kan vælge at have en afslappet holdning til konkurrencen, hvor man ikke gør sig selv specielt umage med at gøre sine indlæg forståelige og hvor man må formode, at der copy pastes med lidt tilretning. Dette er ikke rettet mod Snoppy!

Det gør for det første, at Gargamel oftere fejler i opgørelser.

Dernæst bør man forvente, at motivationen tilsvarende falder hos andre, når det kommer til seriøsitet og grundighed, hvad angår deling af tanker omkring strategi og spil. Og for at gentage frit fra andre diskussioner: Er man gambler eller værdispiller/(investor)?

Mit indlæg var lige som et vink med en vognstang til at ændre holdning (om muligt?) efter, at der spurgt ind til Cilkas fravær.
_________________
Joker ( Joaquin Phoenix) skrev:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it’s a comedy.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    harmony-odds.dk Forum Indeks -> Konkurrencer Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Næste
Side 2 af 4

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group